Hoppa till innehåll

Cake Pops!

juli 15, 2011

Jag kunde inte hålla mig, måste dela med mig av dessa sötnosar. Till min födelsedag passade jag på att prova baka cake pops, fantastiskt lätta att göra och himla goda.

Till 20 cake pops:

1,5 paket ballerina kladdkaka (skulle egentligen vara 2 paket men vi blev tvungna att provsmaka några)
100 g philiadelphiaost
Klubbpinnar (finns att köpa på Panduro)
Choklad att doppa bollarna i

roligt strössel

Mixa kexen i en mixer, kör några åt gången så går det lite lättare. Blanda i 100 g philadelphiaost och knåda till en massa. Ställ sedan kakdegen i frysen så går det lättare att rulla bollar av den. Rulla bollarna i valfri storlek och sätt in i frysen en stund till. Smält nu chokladen i ett vattenbad, doppa sedan en liten del av klubbpinnarna i chokladen (bollen fäster bättre då), tryck försiktigt på en kakboll, doppa bollen i chokladen och garnera med valfritt strössel, VOILA!

Ps. För att få runda och snygga bollar köpte jag en liten bit oasis (sånt man har plastblommor i, Panduro) och lät cake popsen stå i den medan chokladen stelnade.

4 kommentarer leave one →
  1. juli 16, 2011 1:07 f m

    De här gillar jag också 🙂

  2. juli 16, 2011 5:51 e m

    Cake Pops är himla gott 🙂

Lämna en kommentar