Hoppa till innehåll

Cakepops – Rudolf med röda mulen!

december 20, 2011

Le resultat! Visst blev de söta?

Cakepops-smeten är gjord på mjuk pepparkaka blandat med creme cheese som sedan rullas till bollar (det går även att krossa hårda pepparkakor och blanda detta med creme cheese). Dessa får sedan vila i frysen en stund och sedan doppas de i mörk choklad. Sätt fast horn och näsa innan chokladen stelnat och efter den stelnat spritsa på kristyr som ögonvitor, låt dessa stelna och droppa lite smält choklad som pupill. Jag är ledsen att jag inte har några exakta mängder att dela med mig av, jag lovar att anteckna ungefär hur mycket jag tar av allt nästa gång.

6 kommentarer leave one →
  1. Ellen permalink
    december 20, 2011 11:02 f m

    naaaw så söta

  2. kattis permalink
    december 21, 2011 11:43 f m

    vill ha en!

  3. december 23, 2011 6:23 e m

    Så fräcka 🙂

  4. januari 18, 2012 10:24 f m

    Hej!
    Såg att ni vann pris för dessa söta Rudolfsar! Grattis! 😀

  5. Emanuel Schmidt permalink
    december 4, 2023 1:30 e m

    Wow! Ser så goda ut!

Lämna en kommentar