Hoppa till innehåll

Fotbollscupcakes med mintfrosting

juli 12, 2010

Igår satt vi bänkade framför tv:n och årets fotbollshändelse, VM-finalen mellan Spanien och Holland. För att komma i rätt mood bakade jag dessa ursöta fotbolls-cupcakes till sällskapet. Jag använde mig av Leilas grundrecept för chokladcupcakes samt hennes frosting (bägge recepten finns i ”a piece of cake” samt på recept.nu). Jag tillsatte dock några droppar pepparmintolja och grön karamellfärg i frostingen då choklad och mint är min absoluta favorit-kombo i hela världen.

Idén med fotbollarna fick jag jobba en stund för att kläcka, resultatet blev florsocker-pudrade mintkakor. Jag skar ut ett fotbollsmönster på ett papper och använde sedan en tesil för att pudra över florsockret, man får vara lite försiktig när man lyfter pappret så inte mönstret blir förstört. Jag kan tillägga att de smakade ljuvligt, precis som samtliga av Leilas recept!

3 kommentarer leave one →
  1. juli 13, 2010 7:53 f m

    Gud så fina cupcakes! Och mintfrosting lät supergött, jag älskar allt som smakar mint! =) Ja, Leilas kokbok är verkligen en liten bakbibel 😀

    kram Linnéa -baktokig

  2. Lisa permalink
    augusti 4, 2010 9:56 e m

    Vilka läckra fotbollar! Kul idé 🙂

    /Lisa – Sockerrus

Lämna en kommentar